חגי נובמבר בדרך: כך תימנעו מהונאות

ריכוז ההזמנות הגבוה שמאפיין את חודש הקניות האהוב, מלווה בעלייה בהיקף ההונאות המקוונות. איך נהנים מההטבות והמבצעים של חגי נובמבר, באופן בטוח ונטול סיכונים? אלה הטיפים שתרצו לשמור

בזמן חגי נובמבר ישנן הונאות אינטרנטיות רבות.

הטבות ייחודיות, מבצעים חסרי תקדים והנחות שוות, גורמים לרבים מצרכני האונליין להמתין בציפייה לחודש נובמבר. עם מועדים כמו הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי, אכן קשה שלא להתפתות ולמלא את סל הקניות בפריטים חדשים. אלא שיחד עם העלייה בכמות ההזמנות, מגיעה גם עלייה במקרי ההונאה שצצים ברחבי הרשת. בין אם מדובר בגניבת פרטי כרטיס אשראי, סיסמאות כניסה לאתרים או מידע אישי אחר. לאור העובדה שמדי שנה מצליחים המתחזים לשכלל את הטכניקות שלהם, אפילו צרכנים מנוסים עשויים לפעמים ליפול בפח ולבצע טעויות בעלות השלכות משמעותיות. אז מה עושים?

קודם כל, מגלים ערנות

אם בעבר תרמיות “פישינג” כללו בעיקר שליחת מיילים או הודעות טקסט מטעם אתרים שונים, כיום המצב שונה. בחלק מהמקרים אתם עשויים לקבל הודעה מגורמים שמתחזים לחברות שאתם מצפים לשמוע מהן בנובמבר – דואר ישראל, חברות שילוח שמטפלת בהזמנה שלכם או אפילו נציג חברת האשראי שמעוניין לבדוק חיוב שבוצע בכרטיסכם. אל תמהרו להניח שמטלפן שמזדהה בתור נציג שירות של כל אחד מהגורמים שהזכרנו, הוא אכן איש קשר אמין. בקשו הוכחה והעדיפו לחזור אל החברה בעצמכם, גם אם זה כרוך בזמן נוסף.

נמנעים מביצוע פעולות לפני שבודקים

אם המייל או ההודעה שקיבלתם מכילים קישור או קובץ, הימנעו מללחוץ עליו או להוריד אותו למחשב לפני שאתם משוכנעים שאכן מדובר בגורם הרשמי. אלה הרמזים שיכולים להעיד על כך שמדובר בתרמית:

  • האם כתובת המייל ממנה נשלחה ההודעה היא אכן הכתובת שמופיעה גם באתר החברה? בצעו השוואה וזכרו שהבדל של אות אחת בלבד יכול לספק לכם את התשובה. 
  • האם התשלום שאתם נדרשים לשלם תואם לציפיות שלכם? כאשר מדובר בחברה ישראלית, אתם צפויים לקבל דרישת תשלום בשקלים. אם הדרישה היא במטבע זר, ייתכן שמדובר בהודעת פישינג מגורמים בחו”ל.
  • האם נתבקשתם להזדהות באמצעות מידע אישי? אחת מהשיטות של גורמי פישינג תכלול בקשה לשתף בסיסמת הכניסה שלכם לאתר. 

מאמתים את המידע שקיבלתם

התקבלה אצלכם הודעה ואתם לא בטוחים אם מדובר בגורם לגיטימי? פנו אליו באופן יזום כדי לברר את הנושא. לקוחות חברת gcx למשל, עשויים לקבל מייל או אסאמאס עם בקשה להשלמת פרטים שנדרשים לצורך שחרור החבילה שהזמינו. אם אתם לא בטוחים שההודעה אכן הגיעה מטעם החברה, תוכלו לבצע מספר פעולות:

  • פנו אל שירות הלקוחות – שירות לקוחות GCX זמין במגוון דרכים, החל מצ’אט חכם באתר ועד לעמוד הפייסבוק העסקי. אם החבילה שלכם נמצאת בטיפול חברת gcx, בררו מול גורמי השירות שאכן נשלחה אליכם הודעה ושאתם נדרשים לספק מידע כלשהו כדי לקבל אותה.
  • הזינו את מספר המעקב – קיבלתם מספר מעקב באתר בו בוצעה ההזמנה? הזינו אותו בעמוד מעקב המשלוחים שבאתר חברת gcx, כדי לוודא מה הסטטוס העדכני של החבילה.

בוחנים היטב הטבות ומתנות

נובמבר הוא אכן חודש ההנחות האטרקטיביות וההטבות השוות, אבל כדאי תמיד להישאר עם אצבע על הדופק. אם אתם מקבלים מייל או הודעת טקסט שכוללים הטבה שנשמעת אטרקטיבית בצורה חריגה – גלו זהירות מיוחדת. פנו אל החברה, ודאו שמדובר בהטבה אמיתית והימנעו מלקחת חלק כל עוד לא בוצעו כל הבדיקות הנדרשות. רכישה חכמה תעזור לכם ליהנות ממחירים שווים, ובמקביל להימנע מ”ליפול” לטעויות שיכולות לעלות לכם זמן וכסף. 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

דילוג לתוכן